Voila le message, il n'est pas très compliqué à comprendre.
Je vous traduit juste "backplate lugs" qui signifie "points d'attache du contre-plateau".
"Std backplate lugs are 1" (25.4mm).
I did some tests with some fancy machines we have at work and realised that full clamping force is not being attained with a grey, becuase the actual 'body' of the diaphram (cover) is deforming because of the stronger spring used on the grey. (the same basic cover 'body' is used on all covers, except for a few tackwelded pieces of metal). This still happens on the orange of course, but to a much lesser degree.
My test showed that peak clamping force, with a brand new friction plate, with a grey diaphram, was achieved at 23.5mm.
Put it this way - my clutch slipped after only a few thousand miles before (it wasn't even worn down to the 'embossing' in the friction material. After the change, and two further rolling road tunes, it still holds just fine... "
Ce mec est très sérieux et il affirme que ce montage permet à l'embrayage de faire passer 150 lb*ft. Néanmoins, il convient de préciser que de nombreuses personnes utilisent ce tip. J'ai vu une mini qui développait 162 lb*ft (soit environ 21 m*kg) et dont l'embrayage ne patinait pas.
Si vous voulez plus de renseignements, je peux traduire le texte.
Vous pouvez aussi vous rendre sur
www.turbominis.co.uk